м. Чернівціпроспект Незалежності, 68

Критерії оцінювання здобувачів освіти

Оцінювання має бути зорієнтованим на визначені Державним стандартом базової середньої  освіти ключові компетентності та наскрізні вміння й передбачені навчальною програмою  очікувані результати навчання для відповідного періоду освітнього процесу. Враховуючи ці  вимоги, для оцінювання навчальних досягнень учнів доцільно керуватися такими категоріями  критеріїв: 

  • розв’язання проблем і виконання практичних завдань із застосуванням знань, що  охоплюються навчальним матеріалом; 
  • комунікація (тому числі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій); планування й здійснення навчального пошуку, робота з текстовою і графічною інформацією; рефлексія власної навчально-пізнавальної діяльності.  

Під час оцінювання навчальних досягнень важливо враховувати дотримання учнями  принципів доброчесності, а саме, вияв поваги до інших осіб, їхніх прав і свобод, дбайливе  ставлення до ресурсів і довкілля, дотримання принципів академічної доброчесності. У разі  порушення учнем/ученицею принципів доброчесності під час певного виду навчальної  діяльності, учитель може прийняти рішення не оцінювати результат такої навчальної діяльності. 

Для визначення рівня досягнення учнями результатів навчання у ліцеї застосовуються Загальні критерії оцінювання результатів навчання учнів 5-6-х класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного Стандарту базової середньої освіти  (додаток 2 до Методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6-х класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти, затверджених наказом МОН України від 01.04.2022 р. № 289  ) 

Якщо рівень результатів навчання учня/учениці визначити неможливо через тривалу  відсутність учня/учениці, у класному журналі та свідоцтві досягнень робиться запис «(н/а)» (не  атестований(а)).