Вчителька німецької мови Тетяна Дінова пройшла стажування в старшій школі міста Венер (Німеччина)
04 березня 2025
arrow_backназадВчителька німецької мови Тетяна Дінова пройшла стажування в старшій школі міста Венер (Німеччина)
Наша колега Тетяна Дінова пройшла тритижневе стажування за програмою “Hospitation”для вчителів німецької мови з країн Африки, Азії, Латинської Америки та Східної Європи, яку пропонує та фінансує організація KMK/PAD (Постійна конференція міністрів освіти і культури земель ФРН/Служба педагогічних обмінів). Про свій досвід перебування у місті Венер (земля Нижня Саксонія, Німеччина) розповідає сама вчителька.Я подала заявку на стажування, щоб розвинути свої педагогічні навички та порівняти освітні системи Німеччини та України.До початку практики я планувала ознайомитись з роботою школи, її структурою та педагогічними практиками. Я хотіла здобути досвід у різних аспектах навчання та взаємодії з учнями, а також брати участь у позашкільних заходах, щоб краще зрозуміти атмосферу школи.Школа, в якій я гостювала, мала добре розвинену інфраструктуру та сприятливу атмосферу для навчання та розвитку учнів. Я ознайомилася зі структурою, робочими зонами та основними педагогічними підходами, які застосовуються у роботі з учнями.Школа надала мені всі необхідні ресурси для успішного проходження практики, зокрема доступ до уроків та позашкільних заходів. Я отримала підтримку від вчителів і адміністрації, що допомогло мені швидко адаптуватися до нової обстановки. Радію, що змогла відвідувати різні уроки, активно брати участь у позашкільних заходах, таких як екскурсія на підприємство NyBlad з старшими класами, а також спілкуватися з вчителями та учнями. Колектив був надзвичайно гостинним і завжди допомагав мені порадами та рекомендаціями.Я проходила практику в різних класах: від п’ятого до десятого. Окрім уроків німецької мови я також відвідувала уроки праці, англійської мови, математики та домашнього господарства. Крім того, активно брала участь у DaZ (німецька як друга мова). Новим для мене було те, що в школі не було поділу між мовою та літературою, оскільки в Україні це два окремі предмети. Мене здивувало, наскільки креативно організовуються уроки. Використання різних технологій та інтерактивних методів робило навчання захопливим та цікавим. Новим для мене було активне використання цифрових технологій на уроках для взаємодії з учнями. Я побачила, як використовуються інтерактивні методи - робота в групах, дискусії, проєкти, а також мультимедійні ресурси для візуалізації матеріалу. Вчителі застосовували різні інтерактивні вправи, ігри та практичні завдання, які викликали інтерес в учнів. Атмосфера була дружньою та сприятливою для навчання. Моя практика включала не лише участь у заняттях, а й активну участь у позашкільних заходах, наприклад, екскурсії та навчальні проекти. Це дозволило мені краще зрозуміти організацію навчального процесу та взаємодію з учнями поза класом.У вільний час я зі своєю німецькою родиною, яка дуже тепло мене приймала,відвідувала музеї та багато подорожувала. Кожен день був цінним, оскільки я мала можливість краще пізнати культуру Німеччини. Вважаю, що досягла своєї мети – здобула цінний досвід, який допоможе мені стати кращим педагогом. Мої очікування щодо навчання та співпраці з учнями були повністю виправдані. Я здобула багато нових знань і навичок, які суттєво покращать мою педагогічну практику. Ця практика була важливим кроком у моєму професійному розвитку, і я вдячна за можливість пройти цей досвід.