Останнім часом інклюзивні практики в Україні стали більш актуальними. Українці щодня успішно впроваджують інклюзію в усі сфери життя, обʼєднують в своїх практиках дітей, молодь, дорослих з інвалідністю і без інвалідності, створюючи умови для якісного життя всіх людей.
Ми бачимо позитивні зміни в суспільстві від цієї діяльності, тому взяли участь у конкурсі «Кращі інклюзивні практики України - 2024».
Цьогоріч у конкурсі наш заклад представляла вчитель- дефектолог нашого ліцею Симака Марина Степанівна, яка поділилась своєю практикою. В чому ж полягає робота дефектолога? Вчитель-дефектолог виконує такі функції:
- проводить глибоке і всебічне обстеження особливостей розвитку кожної дитини, веде роботу, спрямовану на компенсацію і корекцію недоліків розвитку дітей;
- розвиває основні психічні процеси у дітей (сприйняття, увага, пам’ять, мислення);
- розвиває навички спілкування і мовну діяльність дітей;
- веде консультування батьків, під час якого вони вчаться необхідних прийомів навчання і виховання своєї дитини;
- найголовніше завдання дефектолога – це допомогти дитині з особливими потребами (обмеженими можливостями) соціалізуватися, навчитися жити зі своєю особливістю, зрозуміти і прийняти себе.
Дидактичні ігри на корекційних заняттях формують у дитини потребу в знаннях, зацікавленості до того, що може стати їх новим джерелом, удосконалюють пізнавальні уміння і навички, підвищують ефективність сприймання дітьми навчального матеріалу, урізноманітнюють їхню навчальну діяльність, вносять у неї елемент цікавості.