
Діти говорили про важливість доброти, взаєморозуміння та підтримки. Разом переглянули повчальні історії, обговорили, як кожен може допомогти іншому, та чому так важливо бачити в людині — передусім людину, а не її обмеження.
Учні активно брали участь у вправах на емпатію, вчилися помічати різноманіття в оточенні та цінувати унікальність кожного. Наприкінці заняття створили «Дерево добрих вчинків», на яке повісили свої обіцянки робити світ трішки добрішим щодня.
Такі зустрічі допомагають формувати у дітей толерантність, повагу та відкритість — ті цінності, які роблять наше суспільство сильнішим і гуманнішим.

Урок доброчесності в 9-В класі: ростимо дерево чесності разом! 🌳
Сьогодні разом із дев’ятикласниками ми говорили про те, що таке доброчесність і чому вона важлива у навчанні та житті. Уявили чесність як дерево, де корені — наші цінності, стовбур — рішення, а плоди — вчинки.
Учні працювали в групах, досліджували причини порушення академічної доброчесності, види недоброчесної поведінки та реальні наслідки таких дій. Створили власне «дерево доброчесності» та переглянули історії про те, як порушення чесних правил впливали на життя відомих людей.
У фіналі провели інтерактивне опитування в Mentimeter й сформували хмару ключових слів:
чесність, вибір, відповідальність, усвідомлення.
🌱 Разом дійшли висновку: доброчесність — це те, що починається всередині нас і зростає щоденними діями.

Заняття з дефектологом — це індивідуально підібрана система вправ і методик, які допомагають дітям з особливими освітніми потребами максимально розкрити свій потенціал. Дефектолог Марина Симака працює з урахуванням вікових можливостей, особливостей розвитку та індивідуальної програми кожної дитини.

Сьогодні в нашому ліцеї відбулася надзвичайно важлива й щира зустріч. До учнів завітали Андрій Дашкевич – ветеран та Віталій Лаврущак – капелан, які провели змістовну та відверту бесіду про цінності, що формують сильне й здорове суспільство.
Говорили про добро, взаємодопомогу, підтримку та небайдужість, а також про те, чому важливо не мовчати про булінг і вміти захищати себе та інших. Особливу увагу капелан Віталій Лаврущак звернув на те, наскільки важливо сьогодні підтримувати наших військових – словом, дією, молитвою чи просто людською турботою.
Учні ставили питання, ділилися власними думками та уважно слухали гостей. Такі зустрічі зміцнюють розуміння, що сила України починається з кожного з нас – із поваги, доброти та готовності допомагати одне одному.
Дякуємо нашим гостям за мудрі слова, щирість і приклад справжньої людяності!

10-Б клас нещодавно відвідав курси з надання медичної допомоги в рамках профорієнтаційної програми. Захід відбувся у Резиденції молоді — сучасному просторі, де учні змогли не лише отримати нові знання, а й відчути себе справжніми учасниками медичної команди.
Під керівництвом інструкторів школярі вчилися надавати першу допомогу у різних ситуаціях: зупиняти кровотечі, правильно накладати бинти, користуватися аптечкою та навіть проводити базову серцево-легеневу реанімацію на тренувальних манекенах. Особливу увагу приділили алгоритму дій у надзвичайних ситуаціях — коли не можна розгубитися і кожна секунда має значення.
Учні 10-Б із цікавістю виконували практичні завдання, ставили запитання й активно долучалися до дискусій. Для багатьох це стало можливістю ближче познайомитися з медичною сферою та задуматися про майбутню професію.
Повернулися вони звідти не лише з новими знаннями, а й з відчуттям упевненості: тепер кожен знає, як діяти, якщо хтось потребуватиме допомоги. Це був корисний і натхненний день, який об’єднав клас та подарував цінний досвід

Серія лекцій, яку провела Дар’я Дорош для слухачів курсів ІППОЧО на тему «Розвиток ключових компетентностей та наскрізних умінь: практичні підходи для сучасної освіти», стала цілісним освітнім блоком, спрямованим на професійне зростання педагогів та оновлення їхніх методичних підходів.
У межах лекцій Дар’я Дорош розкрила такі ключові аспекти:
1. Сутність та структура ключових компетентностей
Вона детально пояснила, як формуються та взаємодіють ключові компетентності в контексті Нової української школи, підкреслила їхній вплив на успішність учнів та важливість інтеграції компетентнісного підходу у щоденне навчання.
2. Наскрізні вміння як фундамент сучасної освіти
Окрему увагу було приділено розвитку критичного мислення, умінню працювати з інформацією, комунікаційним та командним навичкам. Дар’я поділилася дієвими прийомами, що допомагають органічно вплітати ці вміння у будь-яку навчальну дисципліну.
3. Практичні методики та інструменти
Лекторка представила педагогам набір методик, які можна застосовувати відразу після навчання:
компетентнісні задачі й ситуаційні кейси;
інтерактивні форми роботи (дискусії, проєктні групи, навчальні симуляції);
методи формувального оцінювання;
підходи до створення інклюзивного, сприятливого освітнього середовища.
4. Інтеграція компетентностей у навчальні програми
Дар’я Дорош показала, як планувати уроки з урахуванням компетентнісних результатів, як формулювати очікувані результати навчання та як відстежувати їхнє досягнення.
5. Робота з реальними кейсами та взаємодія зі слухачами
Слухачі мали можливість аналізувати практичні ситуації, створювати власні навчальні рішення та отримувати зворотний зв’язок. Такий формат зробив серію лекцій максимально практико-орієнтованою.
Серія лекцій Дар’ї Дорош стала цінним ресурсом для педагогів, які прагнуть осучаснити свої підходи та будувати навчання на основі ключових компетентностей і наскрізних умінь. Це був приклад якісного поєднання теорії та практики, що сприяє реальним змінам у сучасній освіті.

Ірина Шепенюк взяла участь у семінарі-ретриті «Відновлюючи з турботою: практична травма-інформована підтримка школи та громади», що відбувся 22–24 жовтня 2025 року в Києві. Подія стала першою офлайн-зустріччю великої Спільноти сучасних учителів і психологів, яка вже два роки об’єднує освітян з усієї України.
Ірина Шепенюк мала честь долучитися до заходу та перейняти досвід провідних фахівців, зокрема Nelia Lebid, а також попрацювати в потужній команді практикуючих психологів.
Семінар-ретрит був присвячений трьом ключовим напрямкам: 👉 травма-інформований підхід у навчанні 👉 робота з військовими та їхніми родинами 👉 подолання освітніх втрат
Ірина відзначає надзвичайно продуману організацію події — щира подяка Angelina Strilchuk і команді за теплу атмосферу, турботу та натхнення .
Головний меседж, який учасники відчули й прожили на повну, — ТУРБОТА ПРО СЕБЕ. Ірина підкреслює, що саме ця цінність стала серцем заходу та важливим ресурсом для кожного освітянина

Завершено чергове навчання вчителів англійської мови за курсом ENCOURSE Британської Ради.
📎 З великою гордістю повідомляємо, що Марина Білоголовко заступник директора з НВР, учитель англійської мови успішно завершила навчання третьою хвилею вчителів англійської мови за курсом English and New Competencies for Ukrainian Reformed School Education (ENCOURSE) Британської Ради, розробленого у партнерстві з Міністерством освіти і науки України. Курс був спрямований на розвиток компетенції медіації — здатності розуміти, інтерпретувати та передавати сенс у міжкультурному середовищі.
📎 Навчання тривало з 11 жовтня по 22 листопада. Під керівництвом досвідчених тренерів Британської Ради – Олени Молодек та Андрія Вербового – учасники знайомилися з підходами та інструментами викладання для розвитку у старшокласників компетенції медіації. Марина Білоголовко продемонструвала високий рівень професіоналізму, успішно засвоїла матеріал та імплементувала набуті знання та навички під час практикумів.
📎 Висловлюємо глибоку вдячність Британській Раді в Україні в особі менеджера проєкту Вікторії Хайлової та Світлани Куриш, завідувачки НМЦ суспільно-гуманітарної освіти та міжнародної інтеграції КЗ «ІППОЧО», – за підтримку в організації якісного навчання; Оксані Покальській, директору Чернівецького ліцею №16, – за забезпечення комфортних навчальних локацій і технічну підтримку для ефективного проведення практичної роботи.
📎 Щиро вітаємо Марину Білоголовко та всіх випускників третьої когорти ENCOURSE із цим значним професійним досягненням! Бажаємо невичерпного натхнення у впровадженні медіації, що допоможе учням ставати ефективними комунікаторами, критичними мислителями та громадянами світу.

Вітаємо тих, для кого Шевченкове слово - основа зростання, міцності та здобутків! Дорогі наші учениці, ваші досягнення – це свідчення таланту, наполегливості та глибокої поваги до українського слова і спадщини Великого Кобзаря!
Вітаємо з високими результатами та блискучими перемогами на ІІ етапі ХVI Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка..
І місце(trophy)
refreshПоказати ще9 новин